پولکی

نبات، پولکی، گز، همه این ها شیرینی هایی هستند که از قدیم در مهمونی های ایرانی بوده و خواهد بود و مردم ایران از مصرف کردن آن ها به دلیل خاطره خوشی که در کودکی دارند لذت دوچندان میبرند. با نبات پایتخت همراه باشید

مواد لازم:

شکر : ۱ پیمانه

سرکه انگور : ۱/۴ پیمانه

آب : ۱/۲ پیمانه

زعفران حل شده : ۱ قاشق سوپ خوری

مخلوط آب و سرکه و شکر:

ابتدا شکر و آب و سرکه را در تابه ای مناسب قرار دهید تا شکر در درون آب حل شود توجه داشته باشید که نباید مواد پولکی را بر روی حرارت زیاد هم بزنید.

سپس زعفران را به مواد اضافه کنید برای اینکه مطمئن شوید پولکی آماده شده است می توانید مقداری از مواد را بر روی یخ بریزید اگر مایه پولکی خودش را سریع گرفت و حالتت ترد و شکننده ای پیدا کرد آماده است سپس می توانید آن را از روی حرارت گاز بردارید. در مرحله بعدی پولکی با کمک یک قاشق سوپ خوری روی کاغذ آلومینیومی که از قبل چرب کرده اید مایه پولکی را بریزید تا سرد شود.

نکات:پولکی کنجدی

اگر پولکی را زیاد حرارت بدهید تیره و سوخته می شود و اگر پولکی را به میزان لازم حرارت ندهید حالت ترد و شکننده ای پیدا نمی کند.

اگر برای اولین بار است که درست می کنید زعفران موجود در آن را حذف کنید تا بتوانید رنگ مناسب برای برداشتن پولکی از روی حرارت را سریع تشخیص دهید و قبل از تیره شدن پولکی ها آن ها را از روی حرارت بردارید.

برای این که پولکی ها خشک بمانند بهتر است که آن ها را در درون ظرف درب بسته ای قرار دهید.

این شیرنی های خوشمزه را می توانید به عنوان طعم دهنده در کنار چای و یا قهوه میل کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. امیدواریم از درست کردن آن در منزل نهایت لذت را ببرید و اوقات و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. برای مشاهده دستور پخت شیرینی های خوشمزه و محلی مختلف می توانید به بخش انواع شیرینی مراجعه کنید.

گاهی بعد از ریختن مایع ابنبات روی سینی حالت وکیوم پیدا کرده (خلا) و محکم به ظرف میچسبد در این حالت بهتر است با نوک تیز چاقو یک ضربه به زیر ابنبات بزنید تا به راحتی ازاد شود و یا حدود سی ثانیه سینی را در فریزر قرار دهید و بعد با کاردک جدا کنید

مطالب خواندنی: انواع پولکی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.