نبارت رنگی

نبارت رنگی

این نبات ها از کریستال های شکر درست می شوند و با استفاده از این دستور می توانید هم نبات های کوچک و هم نبات های بزرگ درست کنید. این نبات های رنگی هم برای مهمانی های رسمی و هم برای مهمانی های کودکان مناسب هستند.

گام اول: مواد لازم

طرز تهیه نبات رنگی چوبی

مواد اولیه و وسایل موردنیاز برای تهیه نبات رنگی

مواد لازم

  • شکر سفید (سه قسمت)
  • آب (یک قسمت)
  • رنگ غذا
  • طعم دهنده – فرقی نمی کند از چه ماده ای به عنوان طعم دهنده استفاده می کنید

وسایل موردنیاز

  • فنجان اندازه گیری
  • اجاق گاز
  • ماهیتابه
  • قیچی
  • چاقو
  • سیخ چوب کباب
  • مقوا
  • فلاسک (برای نبات های بزرگ)
  • لیوان های کاغذی (برای نبات های کوچک)

گام دوم : محلول شکر را آماده کنید

کارتان را با مخلوط کردن آب و شکر شروع کنید. دقت کنید که میزان شکر باید سه برابر آب باشد. آب و شکر را در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت بگذارید. محلول را مرتباً هم بزنید تا دانه های شکر کاملاً در آب حل شوند. ابتدا مطمئن شوید دانه های شکر در ته ظرف باقی نمانده باشند و سپس محلول را از روی حرارت بردارید.

به تعداد نبات هایی که می خواهید درست کنید، لیوان کاغذی آماده کنید. محلول شکر و آب را داخل این لیوان ها خالی کنید. هر لیوان را به یکی از رنگ ها و طعم دهنده ها اختصاص دهید . در لیوان های کاغذی معمولی می توانید همزمان دو نبات رنگی درست کنید.

طعم دهنده و زنگ غذا را اضافه کنید. محلول را خوب هم بزنید تا مواد کاملاً با هم مخلوط شوند. دقت کنید که هنگام هم زدن برای هر لیوان از یک قاشق یا سیخ جدا استفاده کنید تا طعم و رنگ نبات ها با هم مخلوط نشوند.

گام چهارم: نبات های رنگی را بسازید

باتوجه به اندازه لیوان ها، سیخ ها را ببرید. دقت کنید اندازه سیخ ها باید طوری باشد که هم راحت در دست جا بگیرند و هم فت برای شکل گرفتن نبات ها به اندازه کافی کلفت باشند. در ادامه طرز تهیه نبات های رنگی کوچک و بزرگ را خواهید خواند:

نبات رنگی کوچک

یک سر سیخ تان را داخل آب فرو کنید و سپس آن را داخل یک ظرف شکر فرو کنید. با اینکار کریستال های شکری نبات می توانند روی پایه دانه های شکر شکل بگیرند. اگر وقت دارید چند ساعت سیخ را در همین حالت رها کنید تا مطمئن شوید شکر کاملاً به سیخ چسبیده است. اما اگر عجله دارید مطمئن باشید که همینطور هم جواب می دهد.

حالا باید یک تکه مقوا ببرید؛ این مقدا باید بلندتر از قطر دهنه لیوان های کاغذی باشد. با استفاده از نوک تیز سیخ یک سوراخ وسط مقوا ایجاد کنید. سیخی که با شکر پوشانده شده را بردارید و آن را از سوراخ رد کنید. مقوا چوب نبات های رنگی را صاف نگه می دارد تا خوب شکل بگیرند.

مطالب خواندنی : فواید نبات طعم دار چیست ؟

سیخ را داخل محلول رنگی فرو کنید. دقت کنید که سیخ باید وسط لیوان قرار بگیرد و به ته یا کناره های لیوان نچسبد. شکل گیری کریستال ها در اطراف سیخ به فضا نیاز دارد.

نبات رنگی بزرگ

اگر می خواهید نبات های رنگی بزرگ بسازید، باید بجای لیوان از فنجان استفاده کنید. فلاکس به شما کمک می کند بعد از شکل گیری کریستال ها گرمای محلول شکر را بگیرید. برای ساخت نبات رنگی بزرگ زمان اهمیت زیادی دارد. با استفاده از چاقو روی سیخ تان چند شیار درست کنید تا کریستال های روی آنها شکل بگیرد. سپس از یک تکه مقوا یا گیره کاغذ استفاده کنید تا سیخ نبات را وسط فلاکس نگه دارید. در فلاکس را ببندید.

حالا باید صبر کنید تا کریستال های شکر شکل بگیرند. بعد از اینکه نبات های رنگی به اندازه دلخواه تان رسیدند، آنها را بیرون بکشید و صبر کنید تا خشک شوند.

این مرحله کمی زمان میبرد؛ نبات های آبی ۴ روز و نبات های زرد ۶ روز طول کشیده تا کاملاً خشک شوند. نبات رنگی بزرگتر هم برای خشک شدن به ۵ روز زمان نیاز دارد.

paytakhtcandy

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.