گیاه آویشن

گیاه آویشن . این گیاه از خانواده نعناء می باشد که در مصر باستان از آن برای مومیایی کردن استفاده می شد و در کشور یونان به‌ عنوان عود به کار برده می شده است. آویشن به‌ دلیل خواص درمانی مختلفی دارد که نقش آن در درمان آکنه و فشارخون بالا زیاد است.(نبات پایتخت)

گیاه آویشن

در کتاب های طب سنتی به زبان فارسی نام آویشن با نام های«صعتر الحمیر» ، «حاشا»و «اوشن» نیز نام برده شده است. در مناطق مختلف ایران گونه‌های مختلف ایران گونه‌های مختلف با اسامی محلی متفاوتی شناخته می‌شود از جمله در همدان «آزربه»، در اطراف تهران آویشن یا آویشم، در طالقان «زروه»، در آذربایجان و مناطقی که زبان ترکی دارند «ککلیک اوتی» یا «کاکله اوتی»، و در سایر مناطق «زعتر»، «اوشن»، «اشمه کوهی»،«صعتر»، «سی سنبر» و «سوسنبر» نامیده می‌شود.

مناسب بودن گیاه آویشن برای آکنه
یکی از مشکلاتی که اغلب نوجوانان و جوانان برایشان پیش می آید، غرور جوانی یا آکنه است. آکنه به سبب یک باکتری با نام پروپیونی باکتریم به وجود

می‌آید. این باکتری منفذهای پوست را عفونی می‌کند و در نتیجه تبدیل به جوش می‌شود.
گیاه آویشن می تواند از بروز آکنه جلوگیری کند

مطالب خواندنی : انواع نبات

مناسب برای فشار خون

مصرف آویشن برای افرادی که دچار فشارخون بالا هستند توصیه نمی‌شود. قبل از مصرف حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

اثر درمانی آویشن بر روی سرفه
همچنین روغن آویشن که از برگ‌های این گیاه به دست می آید اغلب به‌ عنوان داروی طبیعی برای سرفه کاربرد دارد. در یک مطالعه مشخص شد ترکیب آویشن و برگ‌های گیاه پاپیتال به درمان سرفه و دیگر علائم برونشیت کمک می‌کند.

افزایش ایمنی بدن با آویشن
گیاه آویشن منبع غنی ای از ویتامین هایA و C محسوب می شود. از فوائد دیگر آویشن وجود مس، فیبر، منگنز و آهن در آن است. با این حساب می توان با این گیاه بسیاری از منابع مورد نیاز را برای بدن تأمین کرد.

آویشن در از بین بردن گرد و خاک

رای از بین بردن گرد و خاک که یکی از خطرناک‌ترین آلاینده‌های هوا در فضای خانه است می‌توان از روغن آویشن استفاده کرد. روغن این گیاه دارای خواص ضدقارچی می باشد.

 

paytakhtcandy

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.