خواص چای ترش

چای ترش نوشیدنی مناسبی در فصل گرما می باشد:

چای ترش دارای کالری کم بوده و فاقد کافئین است. برای آشنایی بیشتر با چای ترش و فواید آن برای سلامتی بدن، برخی از مهم ترین خواص این چای در این مقاله بیان شده است.

مطالعه بیشتر: خواص آویشن

چای ترش از نوشیدنی های گرم و سردی محسوب می شود که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. اگر به دنبال قلبی سالم هستید هرگز مصرف روزانه چای ترش را فراموش نکنید. این نوشیدنی قرمز رنگ منبعی از آهن است. می توان چای ترش را جایگزینی مناسب برای چای سیاه دانست.

خواص چای ترش

چای ترش یک جایگزین خوب برای چای سیاه

نوشیدنی های گرم پرطرفداری هم چون چای سیاه، قهوه یا نسکافه هر کدام به دلایلی خاص دارای مضراتی برای بدن می باشند. می توان به جای استفاده از آنها نوشیدنی های گیاهی پرخاصیت تری را جایگزین کرد. چای ترش(چای قرمز)  نوشیدنی بسیار مناسبی برای استفاده در فصل تابستان می باشد.

چای ترش دارای خواص مفید فراوانی می باشد. متاسفانه در کشور ما به دلیل تمایل اکثر مردم ایران به چای سیاه، استفاده از چای ترش کمتر  است. چای قرمز دارای فواید زیادی می باشد که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

چای ترش نوشیدنی مناسبی در فصل گرما می باشد. این چای میزان تعریق بدن را بالا برده و موجب می شود تا دمای بدن کاهش پیدا کند.

 اگر دچار نوسان فشار هستید حتما روزانه یک لیوان چای ترش میل کنید. این نوشیدنی برای کسانی که از بیماری فشار خون رنج می برند مفید است.

 مصرف روزانه چای ترش در سلامت خون تاثیرگذار است. نوشیدن روزانه این چای موجب رقیق شدن خون می شود. در طب سنتی از چای ترش برای تصفیه کردن خون هم استفاده می شود.

 اگر چربی بالایی دارید و یا از خوردن غذاهای چرب لذت می برید، نوشیدن حداقل ۲ لیوان چای ترش را هم در برنامه غذایی خود جای دهید. چای ترش کنترل کننده کلسترل خون و تنظیم کننده چربی خون می باشد.

 چای ترش برای کبد مفید است و موجب پاکسازی آن می شود.

بر خلاف چای سیاه که موجب دفع آهن از بدن می شود، چای ترش منبعی سرشار از آهن می باشد. نوشیدن این چای برای افرادی که به کم خونی دچار هستند مفید می باشد.

نبات پایتخت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.