چای ترش یا چای قرمز که به چای مکه نیز معروف است از گیاه رز چینی تهیه می‌ شود و از گلبرگ و دانه های آن می‌ توان به عنوان نوشیدنی استفاده کرد.
چای هیبیسکوس دارای رنگ قرمز سیر و طعم ترش است. در بسیاری از مناطق دنیا بصورت نوشیدنی گرم و یا سرد مصرف دارد.(نبات پایتخت)

در عهد باستان از چای سرخ به عنوان شاداب ‌کننده و رفـع‌ کـنـنـده ی عوارض بیماری ‌های قلبی استفاده می ‌کردند
مصرف این محصول در تعدادی از فرهنگ‌ ها مانند چین، مکزیک و حتی اروپا وجود دارد. در سودان و مصر به عنوان یک نوشیدنی تشریفاتی در جشن‌ های رسمی‌ از آن استفاده می‌ کنند.
این چای یکی از نوشیدنی ‌های مناسب برای کسانی است که می ‌خواهند جایگزین مناسبی برای چای پیدا کنند
در میان گیاهانی که نام چای را به خود گرفته ‌اند، چای قرمز یا چای ترش به علت رنگ، طعم و خاصیت ویژه ‌ای که دارد، جایگاه مهمی‌ را به خود اختصاص داده است..
می‌ توان چای ترش را با کمیعسلبه صورت شربت استفاده کرد یا باآب سیبترکیب کرده و خنک نوشید. ترشی آن و شیرینی سیب به خوبی با هم سازگار می‌ شوند.
این چای را می‌ توان به صورت سرد و گرم همراه مقداری قند یا نبات یا بدون آن به عنوان یک نوشیدنی رژیمی‌ مصرف کرد.

چایی ترش

خواص چای ترش

یکی از مهم ترین خواص چای قرمز شباهت ترکیبات آن با انسولین است و به همین جهت این گیاه خواص ضد دیابتی هم دارد. در هند از دانه های این گیاه به عنوان یک دارو برای سستی، گیجی و سوء هاضمه استفاده می کنند.
دم کرده ی این گیاه کاهش‌ دهنده ی فشار خون،خنک ‌کننده ی بدن، رقیق وتصفیه ‌کننده ی خون،کنترل‌ کننده ی کلسترول خون،اختلالات کبدی و صفرایی و همچنین آرام ‌بخش است و برعکس چای که باعث دفع آهن می‌ شود، چای ترش خود یکی از منابع غنی آهن به شمار می‌ آید.

مطالب خواندنی : چای سبز و خواص آن

مصرف چایی ترش به همراه نبات طعم بسیار دلپذیری دارد .

 

paytakhtcandy

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.