چای سبز از جوانه ها و گلبرگ های تازه گیاه چای به دست می آید و در فرایند تولید اینچای اکسایش بسیار کم صورت می گیرد که خواص فراوانی به همراه دارد و درکنار آن بالطبع دارایمضراتی است.

چای سبز به دلیل داشتن موادی مانند کاتچین آنتی اکسیدان و ضدسرطانبه حساب می آید که متخصصان و پزشکان همواره استفاده از این نوشیدنی را مفید و خوب برایبدن انسانها نسبت به چایسیاه می دانند ، و همچنین نسبت به چایسیاه دارای کافئین کمتری می باشد و به همین دلیلمضرات آن هم کم است.(نبات پایتخت)

چای سبزاز جوانه های و گلبرگ های تازه گیاه چای به دست می آید و در فرایند تولید اینچایاکسایش بسیار کم صورت پذیرد که خواصی فراوان به همراه دارد و درکنار آن بالطبع دارای مضراتی است .
چای سبز به دلیل داشتن موادی مانند کاتچین آنتی اکسیدان و ضدسرطان به حساب می آید که متخصصان و پزشکان همواره استفاده از این نوشیدنی را مفید و خوب برای بدن انسانها نسبت به چای سیاه می دانند ، و همچنین نسبت به چای سیاه دارای کافئین کمتری می باشد و به همین دلیل مضرات آن هم کم است.

خواص و فواید تایید شده چای سبز

پیشگیری ودرمان سرطان:

چای سبزحاوی ترکیباتی بنام کاتچین، فیتوکمیکال و پولیفنول است که این ترکیبها نوعی آنتی اکسیدان (Antioxidant) محسوب می شوند. آنتی اکسیدان قابلیت مبارزه با سلولهای سرطانی را داراست. این ترکیب می تواند از رشد سلولها و تومورهای سرطانی جلوگیری کند. میزان شیوع سرطانهایی چون پستان، کولون، پوست، پانکراس ومعده در بین افرادی که چای سبز می نوشند بسیار کمتر است. تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که افرادی که روزانه چای سبزمی نوشند خطر ابتلا به سرطان خود را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند.

چای سبز
جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی:

یکی از عوامل اصلی امراض و حمله هاب قلبی، وجود کلسترول بالا درخون انسان است.چای سبزعلاوه بر ویتامینهای A و C خود، باعث کاهش کلسترول درخون نیز می شود که این موضوع خطر احتمال حمله قلبی و امراضی از این دسته را پایین می آورد. همچنین مصرف چای سبزمی تواند از بروز بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند. مصرف روزانه۵  فنجان یا بیشتر از اینچایمی تواند تا ۶۱ درصد از بروز بیماری های قلبی بکاهد. وجود رادیکال های آزاد در سرخرگ می تواند منجر به بروز بیماری های قلبی عروقی شود. در حالی که کاتچین موجود درچای سبزقادر است از پوشش درونی سرخرگ در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و به این وسیله از بروز بیماری های قلبی جلوگیری کند. در ژاپن با وجود اینکه استعمال سیگار بسیار رایج و معمول است اما کم ترین آمار بیماری های قلبی در آنها گزارش شده است، عده ای دلیل این کاهش را مصرف زیادچای سبزمی دانند.

مطالب خواندنی : چایی ترش و خواص چایی ترش

همراهی چایی سبز به همراه نبات زعفرانی بسیار دلچسب وباعث خوش طعم شدن مزه ی آن می شود .

 

paytakhtcandy

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.